Fură widget-ul Zamolxis Xl8!
Citeşte mai multe la: http://www.alsosprachzamolxis.com/2008/10/11-limbi-in-plus-in-widgetul-de.html#ixzz12ituUPf1

Buna ziua! Ma numesc Saigau Ionut si am 12 ani.Cand am aflat ca trebuie sa fac acest blog am spus ,,Pfffff.....".Acum cand am inceput sa ma documentez si sa vad cat de interesant este persoana si creatiile despre care trebuie sa scriu mi-am zis ca nu trebuie sa mai pierd nici o secunda cu altele.

marți, 24 august 2010

Cu ce s-a ocupat Iordan Chimet in scurta lui viata?

Poet, prozator, eseist, critic şi istoric de artă, de cinema, scenarist şi traducător, Iordan Chimet şi-a păstrat peste mode şi timp candoarea, capacitatea de a admira şi iubi, încîntarea în faţa miracolelor vieţii ("nu, serios, eu chiar cred în miracole şi am avut parte de ele"), năstruşnicia ludică, pasiunea pentru eroii arhetipali care vin de hac răului. O frumoasă nebunie optimistă în stare să străpungă straturi oricît de tasate de urît şi ticăloşie. Pe aici, pe la noi, nu-s mulţi ca el. Şi-a asumat din adolescenţă răspunderea donquijotescă de a fi de partea libertăţii spiritului, a demnităţii, atît de primejduite în veacul absurd XX. Ştiu că vorbele astea mari îl vor stînjeni ("hai, dom'le las-o baltă albă!"), dar cine ajunge să-l cunoască pe Iordan, să ştie cîte a făcut în cei 80 de ani pe care îi va împlini la 18 noiembrie, nu le poate evita. Cum nu poate, cunoscîndu-l şi ştiindu-i "bio-bibliografia", decît să-l admire, mai mult: să-l iubească




Publicat de Saigau Ionut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu