Fură widget-ul Zamolxis Xl8!
Citeşte mai multe la: http://www.alsosprachzamolxis.com/2008/10/11-limbi-in-plus-in-widgetul-de.html#ixzz12ituUPf1

Buna ziua! Ma numesc Saigau Ionut si am 12 ani.Cand am aflat ca trebuie sa fac acest blog am spus ,,Pfffff.....".Acum cand am inceput sa ma documentez si sa vad cat de interesant este persoana si creatiile despre care trebuie sa scriu mi-am zis ca nu trebuie sa mai pierd nici o secunda cu altele.

marți, 24 august 2010

Unde s-a nascut Iordan Chimet si unde a copilarit?

Născut la Galaţi, într-o familie românească, a copilărit în amestecul de neamuri al portului cosmopolit, învăţînd devreme să îndrăgească diferenţele şi numitorul comun al omeniei. Inteligenţa şi pasiunea pentru lectură l-a făcut încă din liceu să fie de partea democraţiei şi a civilizaţiei occidentale, iar la 21 de ani, în 1945, a devenit membru fondator al "Asociaţiei Mihai Eminescu", alături de mentorii săi, Vladimir Streinu, de secretarul Nunţiaturii papale din Bucureşti, Pčre Baral şi de tinerii prieteni scriitori, Constant Tonegaru şi Pavel Chihaia. Printr-o filieră clandestină a Crucii Roşii, ei au ajutat familiile intelectualilor arestaţi şi au contestat regimul totalitar proaspăt instalat (pentru urmările acestor acte de curaj, vezi volumul lui Iordan Chimet, Ieşirea din labirint, Ed. Universal Dalsi, 2002). Amnistiat după moartea lui Stalin, absolventul de Litere şi Filosofie cu Magna cum Laude trăieşte pînă în 1965 ca un lumpen, singura slujbă la care e primit într-un tîrziu fiind la o cooperativă de dactilografie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu